woensdag 11 november 2015

Mijn situatie hier...



Als eerste een schets van mijn situatie :
Ik ben weeral vroeg wakker  05.00u  bij jullie is 't nu 06.00u.
Ik heb vrij goed geslapen want ik heb eindelijk een kamer met airco. Maar ik laat dat ding de hele nacht opstaan, en dat maakt verschrikkelijk veel lawaai. Daarnaast zitten hier in den hof naast mij sprinkhanen zo groot als een blikske cola. De mensen die hier rondom wonen hebben NIETS , maar wat ze hier wel allemaal hebben is een HAAN !!! Geen "prutskiekske" van bij ons, maar model Africaine!!!!! Ik hoor er op dit moment een 20tal schat ik! Tegen elkaar op! Geluidsfragment monteren bij deze blog is voor mij op dit moment ONMOGELIJK ! 
Maar kom, dat heeft allemaal wel z'n charmes. Maar waar ik eigenlijk van wakker ben geworden is de oproep tot het ochtendgebed.  Ik zit hier bij moslims, weet je nog. :)
Luidsprekers monteren op elke hoek van de straat doen ze hier wel. 

Dus oké, ik sta dan maar op en ik ga naar hotel Firdou voor een ontbijt. Daar kan ik dit bericht uploaden. Als het goed lukt kunnen jullie dit bericht nog lezen in de file op de Ring, of op de trein naar Brussel (hi hi hi).

Maar waar ik nu eigenlijk een beetje teleurgesteld in ben is dat ik van jullie nog geen antwoord heb gekregen op mijn vraag via Facebook/ateliervanwimmeeussen!
Ik had verwacht dat ik veel reacties zou ontvangen, van mijn klanten die zo'n snoertje bij mij hebben gekocht, destijds, en hiervan een foto zouden sturen! De ketting die ik hier ook met mijn zwarte maten heb gemaakt.

Alleen ons Els, mijn eigen zus reageert (dank u, zusje)
Ok, misschien is de foto op mijn facebook-bericht niet zo duidelijk...
Maar wacht ik zal er een nieuwe maken. Ik heb straks een afspraak met een mannequin, toevallig de vrouw van Babbakar, 1 van mijn maten hier!!
Ik doe haar die ketting -die ondertussen helemaal klaar is- aan en ik maak er een foto van.

Als mij dit lukt plaats ik de foto ASAP op mijn facebook.
Daarna vertrek ik naar mijn werk, uiteraard zonder wifi, facebook , misschien zelfs zonder electriciteit :D.

Als ik op die manier de Afrikanen kan overtuigen dat dat in België een mode is, kan het hier misschien ook nog een rage worden...
En dit model heb ik hen aangeleerd, en kunnen ze hier nu ook maken. Zelfs met hun beperkte middelen...
Maar ik heb ze al lang niet meer gemaakt omdat het te arbeidsintensief was. 
Maar als er nu één ding is wat ze hier wel hebben is het TIJD en geen hoge lonen!!

Dus: Iedereen daar in België en Nederland !!! Ik reken op jullie, hè!!
Hopelijk zo snel mogelijk, hè mannekes! Ik blijf hier niet heel de maand ;) !

Ik tel de uren af om terug in 't Stad te zijn en nen Duvel in Den Engel te gaan drinken. :D

Groetjes
Toubab Ouim (wolof voor 'blanke Wim')

2 opmerkingen:

  1. Wim Cher ami ... Wolof !

    Ik ontdek nu pas je blogspot
    door je verwijzing er naar op FB.

    Man toch !
    Ik zit helemaal in het verhaal !
    Echt herkenbaar zeker zonder foto's !

    De geluiden, de geuren, het airco-gebrul,
    de exotisch felle sprinkhaangeluiden
    en het schelle doordringende hanen geluid !
    De islam ochtendgebeden die me wakker maakten altijd
    maar die ik zo mooi en buitengewoon avontuurlijk vond !

    Ik heb de sfeer terug vast die ik lang mis op reis !!!!
    Zalig... maar oh zo intens, zo puur, zo niets !

    Wim, je bent aan't zweten en aan't aftellen ...
    Maar geniet van iedere rauwe minuut ,
    Want deze ervaring is je meer rijk dan al je zilver bij elkaar !

    Ik leef met je mee ... En daarom geniet ik er ook zo van !!!
    Je verhaal is kort, maar het spreekt boekdelen !!!!!
    Bijna wereldliteratuur "in the mind " !!!

    Probeer je Duveltje nog even uit te stellen...
    Maar ik hoop dat Duveltje met jou te drinken in den Engel net als je thuis komt...
    Want 19 november vertrek ik weer naar Vietnam en pas 13 december ben ik terug thuis !
    Hopelijk drinken we ons Duveltjes-zat als je net terug bent !

    Enjoy real life ...
    So pure ...
    Forget Europe for a time !!!!

    Embrasse la chaleur et la joie des gens Africaines ...
    Si pure ... Si beau !

    Je t'embrasse mon ami-voisin !
    Big bisous x
    Thierry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja toubab Wim, ik herken de situatie.. de airco, de moskee gezangen.... er waren een beetje sprinkhanen, maar gelukkig niet veel en ook niet extreem groot. Geniet maar van je laatste dagen, het zal zo voorbij zijn. Voor je het weet, zullen het enkel herinneringen zijn, enne de eerste keer terug in je eigen bedje, ik kan het je verzekeren, het zal ZALIG zijn...:-)

    grt toubab Heidi

    BeantwoordenVerwijderen