maandag 26 oktober 2015

Wikipedia : WOLOF. ?????

Vandaag 26 oktober 2015.
Verjaardag van mijn vrouw Linda. Nog eens luxues gedaan, een lunch in Hilton op de Groenplaats. Het is daar geweldig vinden wij!
Verder heb ik vandaag breefing gehad bij Exchange vzw, headquarters in Wilrijk.
Aangename mensen. Het vertrouwen is wederzijds.
Het wordt mij meer en meer duidelijk dat ik zal vertrekken met nog onbeantwoorde vragen. Ok, dat hoort er dan bij.
Zo  heb ik nog geen beeld van een atelier in Kolda. Ik heb een foto gemaakt van een belangrijk deel van mijn atelier hier in Antwerpen, 'de gas- en zuurstof installatie'. Hiermee werk ik dagelijks en kan ik zilver of andere metalen smelten, om dit nadien tot basis vormen om te vormen, zoals plaat of draad.
"Est ce que c'est disponible en Kolda?......" Is er sowieso wel materiaal als zilver of... verkrijgbaar?
Ik heb al wel een plan in gedachten, maar als ik geen basis gereedschap ter beschikking heb, zal ik mijn plan ter plaatse moeten aanpassen.
Tijdens de breefing hebben ze me toch wat voorbereid dat de toestand in Kolda armzalig is en dat ik niet veel moet verwachten qua materiaal.
Ik moet ze daar tonen hoe het ook kan, en inschatten he ze dat daar kunnen bereiken. Zo heb ik mijn opdracht vandaag begrepen.

Mijn frans ! Hoe is het daar mee?
Wat moet ik tegen die mensen zeggen als ik ginder van t vliegtuig stap?
Bonjour monsieur, comment allez vous?
-----
Oui merci, mon voyage etait super. La premier parti j' ai bien dormi, jus que a Dakar
La deuxieme partie , de Dakar a Kolda, etait un peu aventureux.
--------

Ach, ze zullen mij wel verstaan! Het is trouwens niet zeker dat ze ginder allemaal frans spreken. Het zou kunnen dat er sommigen enkel WOLOF spreken!?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten