woensdag 7 maart 2012

1987-2012 Een kwart eeuw geleden en toch zo dicht bij.


feesteditie
wit goud met "0.25Ct" briljant











Inderdaad we bestaan 25jaar !

Toen nog in Wijngaardstraat nr1. Ik herinner me die dag nog alsof het gisteren was. 20oktober 1987.
De weken voordien had ik met beperkte middelen toch een leuk en origineel winkeltje weten maken van dit kramakkelig pand. 36m² met daarboven een kleine studio, waar ik meteen mijn eerste woonst van maakte.

Die eerste vrijdag 10.00u opening, na donderdagsavonds een bescheiden receptie te hebben gehouden.
De toen nog manueel bediende rolluik vertikte het om 's morgens vlot open te gaan.

Het viel op dat er vanaf de eerste dag mensen aan mijn raam bleven staan. Het zou een schot in de roos worden ,dacht ik die eerste dagen. Dat was het ook bleek later , maar ik heb wel wat langer moeten wachten dan een paar dagen. Maanden of zelfs jaren later hoorde ik klanten zeggen : "ik heb hier al van in het begin komen kijken naar uw etalage, meneer".

Het moet in 1990, net voor mijn eigen trouw met Linda, geweest zijn dat plots het pand over mij werd verbouwd. Ik dacht dat het met mijn zaak gedaan was toen die morgen een bouwwerf met kraan voor mijn deur werd geplaatst. Er bleef nog een doorgang van 1meter over. Ik leek wel afgesloten van de buitenwereld. Ik heb deze periode toch overleefd en nadien kreeg ik een nette overbuur.

De nr1 werd in +/-1992 verkocht aan een projectontwikkelaar. Alweer troubles en spanning toen ze probeerden mijn huishuur op te slagen. Ik kreeg grootse plannen voorgeschoteld en zou een tijdje ergens anders iets moeten zoeken tijdens de verbouwing van mijn huurpand.

Pas in 1995 kreeg ik een mooie kans om een eigen pand aan te schaffen. De nr 11 stond te koop! Er was wel wat werk aan! Op 11juli1996 opende ik de nieuwe winkel op de huidige locatie.



1 opmerking:

  1. Proficiat! Wij genieten elke dag van onze mooie trouwringen...waarvoor dank!
    Groetjes Wouter en Sandra

    BeantwoordenVerwijderen